Sterke argumenter for utendørs styrketrening

Forskere har sammenlignet det mentale og fysiske utbyttet av trening som fant sted henholdsvis innendørs og utendørs, og konklusjonen er klar. Vi får en større følelse av mentalt velvære når vi trener utendørs i frisk luft, solskinn, vind og vær i stedet for å trene inne.

Løping og fotballsparking er lettvint og få til utendørs. Men når det gjelder styrketrening, er det mange som velger treningssenteret. Det er det ingen grunn til nå som vi både vet at slik type trening gir det beste utbyttet.

Bruk parken, benker og lekeplasser.

Øvelser med bare kroppsvekt blir tungt nok om du benytter deg av benker, trapper, bakker og lekeplassen.

– Utfør spensthopp opp på benk, eller dips for bakside arm på en benk. Med en gang du må løfte og forflytte kroppsvekten din oppover, eller bremse ned fra en høyde, blir øvelsen litt mer utfordrende enn på flatmark.

– Pushups er en genial øvelse som passer for omtrent hele kroppen som kan gjøres mot en benk om du ønsker litt lettere motstand, eller med bena på benken om du vil gjøre det litt tyngre.

– Lekeplassen kan brukes til styrketrening for voksne og barn. Tenk for eksempel på hvor lik en huske er treningsslyngen inne på et treningsstudio!

#eatmovesleep